Nya tidslinjen för företagssidor enligt reglerna « Social Factory – Webbyrå och social marknadsföring

Nya tidslinjen för företagssidor enligt reglerna

Blogg / Facebook / Nya tidslinjen för företagssidor enligt reglerna

Igår skrev vi om den nya tidslinjen för företagssidor på Facebook.

Mashable har skrivit en utförlig artikel om den nya funktionen, vill du veta allt så ta gärna del av deras Complete Guide. Vi vill bjuda på lite lättsmält information om denna funktion, för dig som vill komma igång snabbt eller som inte har tid att lusläsa alla tusentals artiklar som skrivits om tidslinjen för företagssidor.

Även denna funktion har sina regler och vi tänkte snabbt ta upp vilka dessa är …

Du får INTE …

… ange erbjudanden, priser eller kontaktinformation i omslagsbilden.

Du får heller inte uppmana att gilla eller locka med “Köp nu!” eller “Berätta för dina vänner” i bilden.

Du får …

… göra allt som inte är förbjudet.

Du MÅSTE …

… minst ha en 399 pixel bred omslagsbild. Peter tipsar att det är lika bra att ha en bild på 851 x 315 pixlar direkt.

Du då?

Har du några exempel som du vill dela med dig? På coola, felaktiga eller rent av jobbiga sidor? Vi tar gladeligen emot dina tips.

Du kan skåda några exempel på Mashable och på Facebookskolan.

 

Inlagd: 2012/03/02   Taggar: ,

  • http://twitter.com/stinarigback Stina Rigbäck

    Tack för att ni skriver om det nya  :)  Vet ni vart min företagsinformation (allt det man skriver in på de gamla sidorna) tar vägen?
    Mvh, Stina

  • Anonymous

    Se bilden, hoppas detta svarar på frågan och att det är synligt.